CAMPAGNE SEIZOENSCOMMUNICATIE

Naar overzicht

Servicecentrum Drechtsteden heeft AmaiAmai gevraagd om mee te denken over de aanpak voor seizoenscommunicatie in de zeven Drechtstedengemeenten. De kick-off was in december met een door AmaiAmai geleide brainstorm over de aanleiding en uitgangspunten voor een gezamenlijke communicatieaanpak van allerlei thema’s die per seizoen in iedere gemeente spelen. Het doel van deze eerste brainstorm was om een gezamenlijk vertrekpunt te creëren voor een aanpak van seizoenscommunicatie. In de werkgroep seizoenscommunicatie zitten een aantal communicatieadviseurs van verschillende gemeenten of gemeentelijke instellingen en de teamleider communicatie. Het ‘huiswerk’ aan het einde van de eerste brainstorm was het maken van een wordcloud, kleurenpalet en moodboard. In de tweede brainstorm hebben we alle ideeën hiervoor naast elkaar gelegd om antwoord te geven op de vraag: hoe wordt in grote lijnen de ‘look & feel’ van het concept? De volgende stap in het proces is om samen met de communicatieadviseurs van alle Drechtstedengemeente keuzes in thema te maken. AmaiAmai gaat aan de hand van deze keuzes het concept ontwikkelen.

Geplaatst op 5 januari 2018